& # 039; Katt pa et varmt tinntak

5:41 PDT 7/25/2017 av Demetrios Matheou.

Sienna Miller og Jack O’Connell star som den bitte mannen og kone i sentrum av Tennessee Williams ‘Pulitzer-prisvinnende amerikanske klassiker.

I 2014 tilbys Benedict Andrews London med en av sine mest anerkjente produktioner de siste arene, med hans dristige utarbeidelse og spenning utfort A Streetcar Named Desire. Den australske regissoren vender na tilbake til bade Tennessee Williams og Young Vic, men hans oppforing av Cat on Hot Tin Roof er ikke helt likestilt av hans kast. Med en ledende skuespiller ofte frav rende uten permisjon, foles resultatet bare tilstrekkelig. Og gitt materialet og talentet involvert, kommer det som noe av et sjokk.

Dette er Young Vics forste produksjon til premier i Londons West End. Og det kan hende at den intime moderne plassen til sitt hjem i The Cut ville v rt det beste stedet a gjenopprette Williams & # 39; sobrer sydlig drama.

Nar det er sagt, erstatter Andrews og hans designer Magda Willi fantasifullt intimitet med undertrykkelse i Apollo’s proscenium. Baksiden av scenen er foret til taket i det som synes a v re kobber, dets brente glans gir inntrykk av en forgyldt fengselsvegg. For det, et stort sett bare stadium, med bare en seng i den ene enden, et toalettbord pa den andre, og en dusj i mellom. Sittende pa publikums kant: whiskyflasker og en gigantisk pose med is. Det er enkelt a tro at det ikke er noen hemmelighet i dette rommet, ingen personvern er sikret, og spritet vil alltid bli fylt pa nytt, til tegnene er de eneste som onsker a trekke seg tilbake.

Innstillingen er Miss Dadippi plantasjen Big Daddy (Colm Meaney) og hans brod, samlet for patriarkens fodselsdag og for a feire hans angivelig rene helseerkl ring etter omfattende medisinske undersokelser. Men Big Daddy og hans kone Big Mama (Lisa Palfrey) er de eneste som ikke vet at hans «spastiske kolon» er faktisk terminal kreft. Foran og senteret er Maggie (Sienna Miller) og hennes kaldt likegyldige, alkoholholdige mann Brick (Jack O & # 39; Connell), hvis ekteskap er en del av Williams & # 39; bitter disseksjon av en familie som er ratt av avarice, logner og selvbedrag, en streetcar skriver stor, den feuding er kanskje litt mer gjenkjennelig.

Spillet apnes med et knall, og den forste av mange langvarige blikk av buff Connell naken under dusjen, som «Maggie the Cat» prowls energisk rundt ham, dressing og kledning i en tilstand av verbas agitasjon.

De to stjernene & # 39; hyppig disrobing kan snakke publikum til oppmerksomhet og titillere tabloids, men det er et merkbart punkt pa det. Den gradvis inebriated Brick kan v re uklassifisert, fysisk eksponert, men hans plage handler om skjul og mdash; av sin skyld og sanne onsker. Nar Maggie b rer kroppen sin til ham, er den direkte relatert til sinnstilstanden & mdash; mid-play som en desperasjonsakt, til slutt som en bekreftelse pa hennes oppstigning.

Sa den uberorte, voksne tiln rmingen er passende nok. Ellers strekker stykkets visuelle vitalitet seg til vold; For eksempel, Bricks drunken lunges hos sin kone (Connell ma v re et sikkerbrannmal med sin krykke) og en ganske vakker eksplosjon av is mot kobberveggen. Dessverre vil alt dette komme til a virke som vindu-dressing, da en produksjon prover for hardt, siden sa mye av den onskede folelsesmessige intensiteten suges inn i det svarte hullet i Connells prestasjon.

Murstein er ment a v re en gate; han sier knapt et ord i den forste handlingen. Men O & # 39; Connell spiller gratulerer som frav r. Karakteren er folelse av skyld, smerte, avsky mot seg selv og mendacity rundt ham, stadig jakt pa «klikk» av fred som spritet vil gi ham. I den forste handlingen er det ingen indikasjon pa denne latente folelsen; i det andre er uttrykket bare brukbart.

Onscreen, spesielt i Starred Up, skuespilleren har en edgy, flyktig kvalitet. Her er det som om han tar tegnets inntrykk for langt. Bade hans beslutningstaking og hans voldsomt utilstrekkelige sorlige aksent er stadig fremmedgjorende. Det er ingen mening, med denne mursteinen, hvorfor sa mange er i trang til mannen.

Williams konstruerte sitt spill rundt to konfrontasjoner: Maggie og Brick, da hun forsokt prover a vinne hennes manns kj rlighet og mdash; delvis slik at de kan holde seg «i spillet» for den doende Big Daddy’s eiendom; da Brick og Big Daddy, sonnen innrommer grunnen til sin venn Skipper selvmord, men likevel nekter a akseptere sin egen homoseksualitet, blir faren konfrontert med sannheten om hans kreft og hans families svik i a skjule den.

Det forste sammenstotet er nesten alle Miller, og hun har det bra, pacing scenen med karismatisk hensikt, som viser at Maggies avsloring av hennes «hemmelige transformasjon» inn i noen «hard, hektisk, grusom» Det er ikke bare ord, men noe foltes tydelig. I den andre foreslar Meaney dyktig muligheten for at en rasende egoist og tyrann kan elske minst en person: hans sonn. Og det oyeblikket da Big Daddy’s undersokelse av Bricks problemer setter seg til horror pa egen hand, er kraftig gjort.

Hver av disse konfrontasjonene foles imidlertid ensidig og derfor halvbakt. Interessant nok kommer det mest kjente dramaet med stotte fra stottestotten, spesielt Bricks konspirasjonsbror Gooper (Brian Gleeson) og hans kone Mae (Hayley Squires), da familiens spenninger i avarice-fueled oppbygger en crescendo av konkurransedyktig grusomhet .

Men pa slutten, det rene rotet pa Apollo-scenen & mdash; glass, is, en eksplodert kake & mdash; foles mindre som den ekte visningen av familiekrigsforing enn en regissorens desperasjon.

Sted: Apollo Theatre, London.

Cast: Sienna Miller, Jack O & # 39; Connell, Colm Meaney, Lisa Palfrey, Hayley Squires, Brian Gleeson, Richard Hansell, Michael J. Shannon.

Categories: posts


Hallo! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi fant det for deg. Prøv her nå!